18.10.2017

Tornionlaakson Sähköllä Mitello mittariverkon ylläpidon työkaluna

Tornionlaakson Sähköllä on käytössään Polarmitin Mitello-palvelu, jonka avulla yhtiön on mahdollista muun muassa tarkkailla koko jakeluverkkoaan ja sen eri osia. Tämä uusi ominaisuus helpottaa esimerkiksi vikatilanteiden hoitoa ja mahdollisten isompien häiriöiden havaitsemista.

 

– Kaikki komponentit ovat näkyvissä alkulähteestä aina asiakkaan mittarille asti. Odotamme, että se helpottaa niiden asentajien työtä, jotka painivat vika-asioiden kanssa, kertoo Tornionlaakson Sähköllä käyttöinsinöörinä toimiva Jouni Koskenniemi.

 

– Yksi Mitellon tärkeimmistä ominaisuuksista on mielestäni uuteen ja vanhaan radiotekniikkaan perustuvan mittariverkon ylläpitäminen. Mitellon avulla asentaja voi tarkistaa, minkä verkon alueella korjauksen tai uuden kohteen mittari on. Näin uuden tekniikan verkon ylösajo ja vanhan tekniikan verkon alasajo tapahtuvat hallitusti, Koskenniemi kiteyttää.

25.09.2017

Vikojen hallinta Keravan Energialla

Keravan Energia ja Polarmit ovat tehneet yhteistyötä pitkään. Keravan Energialla on käytössään Mitello-palvelu, ja vuonna 2017 yhtiö otti uutena ominaisuutena käyttöönsä vikailmoitusten vastaanoton sekä hallinnan.

 

- Tämä on erittäin hyvä pienten vikojen hallintaan. Jos jollakin alueella on paljon pieniä vikoja, niin voidaan tarkistaa, että onko kyseessä jokin isompi vika, kertoo Keravan Energian käyttöpäällikkö Marko Reinikainen.

 

- Saamme hyvän kuvan siitä, mikä on vikojen hoidon tilanne eri verkon osissa. Vikaa ja sen sijaintia pystytään haarukoimaan, mikä helpottaa vikojen hoidon työnohjausta. Työryhmät voidaan ohjata oikeaan paikkaan, vikojen korjausvaste paranee ja asiakkaan kokema keskeytysaika pienenee, Reinikainen summaa.

 

Lue lisää Mitellosta

12.09.2017

Rovakaira sähköisti palvelujaan Mitellon avulla

Lapin suurin jakeluverkkoyhtiö Rovakaira Oy käyttää Polarmitin Mitello-palvelua. Yksi Rovakairan käyttämistä Mitellon ominaisuuksista on se, että asiakkaat voivat jättää Mitellon avulla sähköisen palvelupyynnön tai vikailmoituksen suoraan Rovakairan verkkosivuille, josta se kulkeutuu automaattisesti työnohjaukseen.

 

- Käsittelemme vikailmoitukset ja tarpeen mukaan tilaamme työn urakoitsijalta Mitellon avulla, kiteyttää käyttöinsinööri Aleksi Sarajärvi.

 

- Suurin Mitellosta saamamme hyöty on prosessin automatisointi. Ihmistyötä on jäänyt pois, ja tieto kulkee nyt pöydältä toiselle sähköisesti. Myös tiedon tarkkuus on paljon parempaa, kun asiat eivät ole ihmisen muistin varassa tai paperilapulla, kuvailee verkkopäällikkö Marko Haaranen.

 

Lue lisää Mitellosta